شوینده صنعتی: کاربرد و خرید انواع شوینده صنعتی

HomeBlogمقالاتشوینده صنعتی: کاربرد و خرید ان...

نظافت مراکز تجاری، کارگاه‌های صنعتی و واحدهای تاسیساتی یکی از مواردی است که اهمیت بسیاری دارد. به منظور تمیز کردن و پاک کردن انواع آلودگی در این فضاها بهتر است از شوینده‌های صنعتی استفاده کنید تا علاوه‌بر پاک کنندگی موثر، در مصرف آب و انرژی نیز صرفه‌جویی کنید.

شوینده صنعتی چیست؟ 


شوینده‌های صنعتی موادی هستند که از آنها برای شستشو و تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود. به طور کلی شوینده‌های صنعتی حاوی صابون یا سورفکتانت می‌باشند. این نوع از شوینده‌ها در مقایسه با شوینده‌های خانگی بسیار قوی‌تر می‌باشند و در نتیجه کیفیت نظافت را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند.

مزایای استفاده از شوینده‌های صنعتی


از شوینده‌های صنعتی می‌توان برای پاک کردن جرم و کثیفی از کف، دیوارها، ماشین آلات صنعتی و سایر سطوح استفاده کرد. برخی از مزایای استفاده از شوینده‌های صنعتی عبارتند از:

  • افزایش قدرت پاک‌کنندگی
  • از بین بردن انواع آلودگی‌های قدیمی
  • تسریع در عملیات نظافت
  • کاهش مصرف آب و انرژی
  • از بین بردن بوی نامطبوع آلودگی‌ها به دلیل پاک‌کنندگی موثر
  • ضدعفونی کردن محیط

کاربرد انواع شوینده‌های صنعتی


کاربرد شوینده صنعتی

از شوینده‌های صنعتی می‌توان برای پاک کردن سطوح مختلف همچون فلز، شیشه، کاشی و … استفاده کرد. بسته به نیازی که دارید، می‌توانید یکی از انواع شوینده‌های صنعتی را انتخاب و به منظور پاک کردن سطح مورد نظر از آن استفاده نمایید. در ادامه مطلب به برخی از کاربردهای شوینده‌های صنعتی اشاره شده است.

  • استفاده از شوینده‌های صنعتی در مراکز صنعتی و کارخانه‌ها: تمیز کردن انواع آلودگی از تجهیزات، دستگاه‌ها، خطوط تولید، محل رفت و آمد کارکنان و …
  • استفاده از شوینده‌های صنعتی در صنایع نفت و گاز: تمیز کردن سطوح مختلف از آلودگی‌های نفتی، روغنی و سایر آلاینده‌ها.
  • استفاده از شوینده‌های صنعتی برای مصارف خانگی: تمیز کردن هود، گاز و فر آشپزخانه، جرم‌گیری کف و روشویی سرویس بهداشتی منازل، لکه‌بری سطوح و پاک کردن آلودگی‌های قدیمی.

 انواع شوینده‌های صنعتی


شوینده‌های صنعتی بر اساس قدرت پاک‌کنندگی و توانایی برطرف کردن کردن انواع آلودگی از سطوح به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

شوینده صنعتی قلیایی

شوینده‌های قلیایی مهم‌ترین گروه مواد شوینده می‌باشند که به دلیل داشتن خاصیت قلیایی در پاک کردن چربی عملکرد خوبی دارند. این گروه از شوینده‌ها با چربی ترکیب شده و تشکیل صابون می‌دهند. معمولا برای تمیز کردن آلودگی‌های قدیمی که نیاز به شوینده قوی دارید، شوینده قلیایی گزینه مناسبی است. این نوع شوینده در محیط‌های صنعتی، هتل‌ها و رستوران‌ها به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شوینده صنعتی اسیدی 

 در شوینده‌های اسیدی، اسید عامل اصلی پاک‌کنندگی می‌باشد که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی داشته و به منظور از بین بردن رسوبات معدنی و نیز رسوبات ناشی از سختی آب بر روی سطوح گزینه مناسبی است. در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه این گروه از شوینده‌ها خاصیت خورندگی دارند برای سطوح آلومینیومی و یا آهن گالوانیزه انتخاب خوبی نیستند.

 شوینده صنعتی ضدعفونی کننده

 این گروه از شوینده‌ها علاوه‌بر قابلیت پاک‌کنندگی، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند. شوینده‌های صنعتی ضدعفونی کننده قادر به از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند و از آنها می‌توان برای نظافت محیط‌های حساس همچون بیمارستان‌ها و کارخانجات صنایع غذایی استفاده کرد.

 چربی‌زداها

یکی از مهم‌ترین مواد شوینده صنعتی موجود در بازار چربی‌زداها می‌باشند که برای از بین بردن آلودگی‎‌های روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گروه از شوینده‌ها به هنگام اضافه شدن به آب، کشش سطحی را افزایش داده و تماس بین ذرات کثیفی و پاک‌کننده را افزایش می‌دهند. بدین‌ترتیب آلودگی از سطح براحتی پاک شده و با توجه به اینکه دارای اثر ضدمیکروبی می‌باشند، به عنوان یک ضدعفونی‌کننده هم عمل می‌کنند.

شوینده صنعتی پایه حلال

شوینده‌های صنعتی پایه حلال از حلال‌های هیدروکربنی تشکیل شده و برای از بین بردن آلودگی‌هایی همچون روغن، گریس و واکس‌های پایه حلال انتخاب مناسبی می‌باشند. در نظر داشته باشید از این گروه از شوینده‌ها نباید برای تمیز کردن سطوح لاستیکی، پی‌وی‌سی و یا آسفالت استفاده کرد.

انتخاب شوینده صنعتی مناسب 


انتخاب شوینده صنعتی

به هنگام انتخاب شوینده صنعتی مناسب، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

نوع آلودگی

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شوینده صنعتی مناسب، نوع آلودگی می‌باشد. برای هر نوع آلودگی، بهتر است از شوینده مخصوص آن استفاده کنید. به طور مثال برای پاک کردن ذرات چربی از سطوح، بهتر است از چربی‌زدا استفاده کنید.

جنس سطح  

یکی دیگر از فاکتورهایی که به هنگام انتخاب شوینده صنعتی مناسب باید در نظر گرفته شود، جنس سطح می‌باشد. به طور مثال شوینده‌ای که برای سطح استیل مناسب است، ممکن است به سطوح فلزی و … آسیب برساند.

نوع عملیات  

بسته به نوع عملیات، باید برای انتخاب شوینده صنعتی مناسب اقدام کنید. به طور مثال شوینده اسیدی قوی برای نظافت دستی گزینه مناسبی نیست.

نکات مهم به هنگام استفاده از شوینده‌های صنعتی


به هنگام استفاده از شوینده‌های صنعتی، لازم است حتما موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

  • قبل از مصرف حتما دستورالعمل روی شوینده را بخوانید.
  • بسته به نوع آلودگی باید از شوینده مناسب استفاده کنید. به طور مثال، برای پاک کردن لکه چربی قدیمی از سطح بهتر است از چربی‌زدا استفاده کنید که برای این کار تولید شده است.
  • از تماس مواد شوینده با پوست و چشم خودداری کنید.
  • مواد شوینده صنعتی را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • از ترکیب کردن مواد شوینده با هم خودداری کنید. برخی از مواد تشکیل‌دهنده ممکن است با یکدیگر واکنش دهند.

پرسش‌های متداول


شوینده‌های صنعتی برای چه سطوحی مناسب هستند؟

از شوینده‌های صنعتی برای پاک کردن انواع آلودگی و کثیفی از سطوح فلزی، پلاستیکی، شیشه، بتن، لاستیک و … استفاده می‌شود. شوینده‌های صنعتی مختلفی در بازار موجود هستند که برای پاک کردن سطوح مختلف تولید شده‌اند. قبل از مصرف، موارد کاربرد شوینده را از روی برچسب محصول با دقت بخوانید.

قیمت شوینده‌ صنعتی گیلارد اویل چقدر است؟  

قیمت انواع شوینده‌های صنعتی متغیر میباشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت شوینده صنعتی گیلارد با شماره تلفن 09122866626 تماس بگیرید.

انواع شوینده‌های صنعتی موجود در بازار کدامند؟

شوینده صنعتی قلیایی،  شوینده صنعتی اسیدی،  شوینده صنعتی ضدعفونی‌کننده، چربی‌زداها و شوینده صنعتی پایه حلال